headerimage

SneManden.com

The Wrath of Zeus

10. February 2017

I efteråret og den følgende vinter har jeg genopdaget glæden ved spiludvikling. På Studiestuen i Odense, afholdes der spiludviklingscafé hver anden tirsdag, for enhver med interesse for spil(udvikling). Det er på disse aftener, at jeg har fundet tid til at udvikle et lille, unpolished, horibelt spil uden egentlig titel eller mening. Seriøst; Zeus, The Wrath of Zeus (working title), Zeus vs. Hercules? Jeg ved det ikke.

The Wrath of Zeus: throwing bulls in the air

Jeg tog udgangspunkt i en sjov game mechanic jeg faldt over på nettet, som jeg fandt virkelig morsom. Det er næsten et spil i sig selv, men jeg brugte ligning effekten til at være Zeus våben mod spilleren (der skal forsøge at undgå det).

Spillet er ganske svært (især for ikke-gamere). Lightning strike-effekten er ikke implementeret til fulde, man kan gå ud af skærmen, det er muligt at dø to gange lige efter hinanden, og det er virkelig ikke særlig kønt at kigge på.

Ja, fejl og mangler er der nok af. Mén jeg er trods alt stolt ("stolt", eller i hvert fald ikke ked af) én ting ved spillet: man kan jonglere med tyrene! En feature jeg på ingen måde implementerede med vilje, men ved et tilfælde opdagede var muligt grundet måden jeg havde kodet "kast med tyre"-delen.

The Wrath of Zeus: Getting hit by lightning

Jeg er ikke sikker på, at jeg kommer til at røre ved spillet igen. Det kan fint ligge på spil-kirkegården sammen med de andre halvfærdigt polerede spil-prototyper der efterhånden samler sig på snemanden.com/spil.

Spillet er lavet med phaser.js. "Pixel art" er lavet af undertegnede.